pondělí 21. února 2011

Tajnosti a lži


Snímek, který mně před osmi lety změnil pohled na film. A to jsem jej ani neviděl celý a příliš jsem nechápal problémy "dospělých" postav. Po dlouhých osmi letech se mi ho konečně podařilo opět najít. A zhlédnout celý a koukat s hubou dokořán jak tele na nový vrata na čisťounkou kameru a dechberoucí herecké výkony. A napadá mě jen - pane Leighu, smekám, jste u mě jeden z největších machrů a to Vás zde skoro nikdo nezná. A to je chyba. Doporučuji tento film všem, co stále pamatují alternativní filmy na dvojce začínající o půl desáté a těm, co stále chodí do menších kin (např. kino ART v Brně) na snímky neznámé, do historie málo zapsané, ale po nichž se z kina odchází s pocitem, jako kdyby všechno bylo jinak... a snaží se ten pocit udržet co nejdéle, s nikým nemluví, jen jdou tou ulicí a ví, že každý další vjem by jen skazil ten křehký, ale intenzivní pocit!

Ano, Tajnosti a lži jsou film, jako když tají ledy, ale postavy po nich stále chodí až se pomalu, skoro jak ve slow-motionu, propadají, cítí chladnost vody, ale totální uvolnění... to potřebuje přece každý.

Žádné komentáře:

Okomentovat